Sider

tirsdag den 8. december 2009

Tallerkener, vin og krudt



Jeg har ikke opfundet den!

Og jeg har heller ikke opfundet krudtet, som, iflg. mit nye favoritsted på nettet, er synonymet.

Det betyder nemlig, at man skal gøre en ny opdagelse eller finde på en genial løsning, og det er jeg slet slet ikke i nærheden af.
I dag snarere tværtimod!

For indrømmet – lige nu sidder jeg faktisk og leder efter noget gammel vin, jeg kan hælde på nogle relativt nye flasker (læs: opgaver), uden at det gærer for meget.

Og selvom jeg har verdens bedste liv lige nu, så længes jeg altså lige i dette sekund en lille bitte smule efter en lille bid af mit liv for fx 8 år siden.

Der havde jeg helt sikkert drukket mindst tripple-up på kaffe indtil nu, havde været i bad og lagt lækker makeup, selvom jeg bare læste hjemme, havde røget mindst 10 smøger og tabt uendeligt meget aske ned i tastaturet og læst, læst, læst og taget så ufatteligt mange noter på en sindssygt tjekket måde, mens jeg havde et ambitiøst overblik over, hvor jeg startede, ville ende og lige nu var!

I stedet prøver jeg at drikke lidt mindre kaffe og lidt mere vand, jeg sidder med briller og ingen makeup, fordi linserne driller efter en nat, hvor mor var ophøjet til Gud, og ingen andre måtte bringe mælk, endsige eksistere, jeg prøver at strukturere en alt for løs viden, jeg har kun fedtet lidt torskerogn på tasterne, og … jeg er lidt ukoncentreret, fordi jeg kan høre børn i vuggestuen i baggården og savner min fantastiske datter.

Men det bliver der hverken dybe tallerkener eller krudt af.
På den anden side: Det er sgu’ også bare to opgaver, jeg skal bruge!

3 kommentarer:

  1. Kender det så godt, man vil bare så gerne levere den der dybe tallerken som jo faktisk er udtænkt, som bare liige skal ned på papiret.
    Er det ik bare altid en hård fødsel af de der dybe tallerkener?
    Men hey, jeg troede dit indlæg skulle handle om noget helt andet, nemlig om 3 frokostvenner på aftenstrejf, med alt andet end hverdagsmad på tallerkenerne, masser af tyk vin i glassene og så iøvrigt stanglækre både indeni og udenpå, godt hjulpet på vej af den rest af luderkrudt som har overlevet mor-skabet i alle dets afskygninger. 3 frokostvenner der velfortjent kan aftenstrejfe af mange forskellige grunde, men især fordi de har overstået hver deres arbejdspukkel og kan fejre hver deres finurlige dejlige liv, sammen.
    Men det forudsætter selvfølgelig en overstået arbejdspukkel - skal vi sige i januar, på den anden side af dead-line?

    SvarSlet
  2. Christina, du er fantastisk!!
    "Luderkrudt, der har overlevet mor-skabet" - nyd, at du fandt på det, for når jeg er færdig med at grine, så vil jeg tyvstjæle det og glemme kilden, for det er da den "or'nlig" fedeste kommentar ever!

    Jeg vil straks i januar se, om ikke der er overvintret lidt bagerst i skabet og glæder mig allerede til at kalde "Lu-u-uderkrudt" efter det :-)

    SvarSlet
  3. Udtrykket "luderkrudt" har jeg selv ranet fra vores fælles ven L -og jeg har været fan af det siden:-D

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!