Sider

mandag den 21. december 2009

Hvis der er knuder og lidt kvas med knasten

skal man altid holde huen rød og ta' skeen i den anden grød.
- så det gør vi!

For Søren Jense'mig om sygt barn, pakkenellikker, der skal hentes på posthuset, andre pakkenellikker, der skal pakkes ned, dundrende hovedpine og kolde tæer skal ødelægge humøret.
Næ - der skal mere til (men det behøver ikke at komme!).

For nu er det bestemt:
Jeg indlader mig hermed officielt på juleglæde, julehygge, familietid og klejnevridning - og jeg lover at smile imens og mene det (i hvert fald indtil jeg har fået forstoppelse og julesukkerchok).

Julen er tiltrængt, og jeg glæder mig helt vildt!
Ikke til delene med gran, med brun sovs, med gaveræs, kirsebærsovs (ej, lige den glæder jeg mig sgu' til), nissehuer og halløj.

Men jeg glæder mig til at sidde og glæde mig helt stille over, at der er sne og stjerner, at jeg har den dejligste lille og store familie, at vi har hinanden og stadig holder hinanden ud på kryds og tværs, og jeg glæder mig til at holde fri og have tid (jeg bruger to døgn mere på opgave - slut!).

Det lyder da egentlig knaldgodt!! Og jeg tror på, at det bliver sådan!
I hvert fald indtil alle de andre også er sukkerchoks-, alkohol- eller forstoppelsesramte ...

Vi rammer Julemanden og Anders' familie i Grønland i morgen: Kom jul, kom sne, kom glæde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!