Sider

torsdag den 3. december 2009

Schhhh... mor arbejder!

  • og snack-spiser (anden portion!) ris a la mande med kun lidt dårlig samvittighed (for jeg løber altså tur i morgen tidlig og forbrænder helt sikkert også de to store stykker brownie!)
  • og laver julehemmeligheder for sin mand (et fedt udtryk lånt fra vuggestuen - jeg tror dog, at mine julehemmeligheder har lige et strejf mindre ler, ispinde, lim og papmache end ungernes)
  • og burde vaske tøj (mon de egentlig i vuggestuen tænker over, at barnet altid har hvidt på i tre dage, så rødt i tre, så lilla?)
  • og drikker kaffe (den instant-agtige slags, som er alt for varm, lige når den er færdig, og som så når at blive kold, inden man igen kommer i tanke om, at man lavede den)
  • og læser blogs (og glæder sig over, hvor søde, sjove og kloge medkvinder der findes, samtidig med at  jeg overvejer en barsel til, så jeg har bedre tid til bloggerierne)
  • og kigger ud på de tændte juletræer (og synes, at det er alt for fedt at bo i byen og tage på landet for at se på stjerner og stilhed)
  • og stresser kun lidt over, at jeg skal sende noget til min vejleder i morgen (men er overbevist om, at hvis jeg blogger lidt først, så skærpes skrivesansen, så jeg sprøjter analytiske pointer ud engang over midnat)
  • og ønsker, at jeg var lige så fagligt sej som Søndergaard, Staunæs og Kofoed (nå ja, og så lige så pæn som Helena C, lige så sjov som Anden, lige så markeret som Madonna, lige så vildhåret som Joan Ø, lige så god en mor som min egen, lige så vidende som Johannes M - hvis ønskebrønden nu alligevel er åben)
  • og glæder sig til december 2010 (hvor jeg sidder med benene over kors og betragter min julegaveliste, hvor alt er vinget af, mit julerengjorte hjem, mine mange kagedåser med hjemmebag og min smagsfuldt julepyntede lejlighed - jeg vil altså prøve at være juletjekket bare én gang i mit liv!)
  • og overspringstænker så meget, at hjernen er flygtet fra analysen ...
Så nu pakker jeg løbetøj, laver ny kaffe, prøver at være lidt fagligt sej og SÅ arbejder jeg!! Schhh...

1 kommentar:

  1. Hvem der bare var ligeså sjov og velovervejet som Anden. Og vidste du, at din svigerkusine jævnligt modtager nyhedsmails fra Joan Ø under dæknavnet; Katrusse Sensuel Emma F Issefjord. Fordi sviger-kusine har verdens sejeste ven, der finder på tossede drillerier og tilmelder én til fantastiske ting og sager ;)

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!