Sider

torsdag den 10. december 2009

Stakkels Carina E


... hun har haft en af de dage, hvor hun bare har ønsket sig tilbage til Jylland og svigermor!



Efter en lang - og lidt frustreret - samtale om, hvem der mon egentlig skulle have fornøjelsen af Carina E idag, blev hun skudt i gang kl. 8 med destination Hellerup.
Om det er, fordi hun ikke kan li' at komme steder, hvor hun føler sig lidt gammel og slidt (en problematik, der virker særdeles velkendt!), eller om hun bare var helt skidt tilpas, skal jeg lade være usagt - i hvert fald gik luften helt af hende efter mindre end 100 m.

Så ikke alene fik hun et los og en omgang skældud, hun måtte også stå helt alene i en halv time, før Store Rednings-fantastiske Handy-Falckmand, Alt-for-hektisk-ud-af-døren-Barn og Total-uhandy-utjekket-uvidende-Qvinde-Mor nåede frem med hhv. donkraft, sut og dumme spørgsmål.

(Jeg har i øvrigt besluttet mig for, at jeg ikke mere gider at være undskyldende, lidt fumlende og fuldstændig umyndiggjort over for Falck-mænd og mekanikere - næste gang vil jeg fuldstændig ublu stå ved, at jeg ikke ved et klap om, hvordan man skifter hjul, at jeg lever i bedste velgående uden den viden, og at jeg i øvrigt er hamrende doven, hvad angår praktiske opgaver af den slags!)

Med frisk luft og nyt hjul (hvem kunne ikke trænge til det?) gik det over stok og sten - for en stund.

For sørme om ikke Stor Rød Varevogn med Storhedsvanvid vælger at bakke lige ind i parkeret Carina E's snudeparti. I ren arrigskab må jeg kaste indkøbsposer på cykelstien, så laks og chokofanter triller omkring, fordi den røde lømmel sørme - trods ganske betragtelig sammenstødslyd - prøver at stikke af!

Nu har jeg fået nummeret på synderen, og Carina E har fået en meget frisk nummerpladepermanent. 

Faktisk slog det mig lige, at vi overvejede stort set alle små, store, bittesmå og kæmpestore forhold, da vi valgte at flytte, men vi forholdt os ikke et sekund til Carina E!
Måske er det slet ikke spor sjovt at være bil på Frederiksberg?

1 kommentar:

  1. Åh, du skønne humoristiske kvinde! -men altså Lea, det er jo kvindediskurs nr. 1 at kvinder hader at blive taget for givet? hvordan kunne du bryde denne norm, bare fordi Carina tilfældigvis er en bil?
    -vi må håbe at det har været nogle magiske mekanikerfingre der nu har pillet ved Carinas ædlere dele, sådan at hun for en stund, kan klare sig uden al den ekstra opmærksomhed. Fræk rød varevogn, godt at du fik nummeret.
    Og forresten kan jeg ikke komme i tanke om nogen som Fraulein Lea behøver at være ydmygt famlende overfor, hun kan og bør være sig eget vindende væsen, dét vinder uanset om modtager er verdens klogeste mekaniker!
    Masser at virtuel omsorg til Carina E (så hun kan lade Lea får nogle bedre morgener).

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!