Sider

onsdag den 11. november 2009

Vejvender-retro

Hvordan kunne jeg glemme det?

Det der helt fantastiske, sjove, tilfældige og farverige kortspil, som leder tankerne hen på lugten af makrel- og spegepølsemadder i madkasser med skillerum, Roxettes Joyride på en gammel kassettebåndoptager og slåskamp i pudehjørnet: Spil og spisefrikvarter.

Nu er Uno åbenbart blevet retro, men bestemt ikke spor ringere af den grund - og lige i Uno-sammenhængen kan jeg nu altså godt leve med at være blevet lidt gammel (men lidt gammeldags forarget tillader jeg nu mig selv at blive, når jeg ser på den klækkelige prisstigning i forhold til slutfirserne).

Og alle de gode tricks, 4+, 2+ i flere lag, vend vej-kort, spring over-kort og ikke mindst den udfordrende 0-regel!

Mon ikke jeg kommer til at tænke Uno et par gange i løbet af dagen i dag? Om ikke andet så fordi manden har smidt håndklædet i ringen og sit feber-kvalme-ramte selv under dynen ...

Uno!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!