Sider

mandag den 16. november 2009

616 kroner!

Det er simpelthen for pinligt, dumt, træls, åndssvagt, dovent og TYPISK!

Nok engang en reminder om, at jeg altså på nogle områder skal prøve at blive voksen og tjekket og helst ret hurtigt, så jeg ikke igen behøver at betale for ingenting ud over en lang lang næse.

De 616,- er den nette sum af tre netop betalte biblioteksbøder.
På tre forskellige biblioteker - bevares - men jeg håber, at jeg ved at offentliggøre det også selv kan se det lidt paradoksale i at være på SU, prøve at lave madplaner for at spare på indkøb og så samtidig kaste penge efter bøger, jeg end ikke har fået åbnet.

Ja, man må jo næsten imponeres over, hvordan jeg bare sådan åbner mine remindermails og helt arrogant og naivt tænker: Nå, pyt, der sker nok ikke noget ved det ...
I foråret røg der 800-et-eller-andet meget tæt på 900 kr., og så kan det speciale jo altså gå hen og blive et dyrt bekendtskab.

... der var en gang, hvor jeg kunne have fået 616 plader MiniMuh for det, og selvom det er ganske rædselsfuld vekao-choko, så er det altså mange!

3 kommentarer:

  1. Hold nu op Lea, hvor jeg bare beundre dit mod til at stå frem. Jeg kender det nemlig alt alt ALT for godt selv, det der med biblioteket og pengene. Jeg har flere gange åbnet breve fra bib med skyhøje regninger(vi taler 2000-kr.str.), hvor jeg bare har tænkt; nårh, pyt det er jo bare det der skal betales når jeg skal erstatte bøgerne, og det er der jo slet ikke tale om -men altså hvor regningen stadig endte på 800-900 kr, altså 100% ren escapisme! Med årene har jeg dog lært mig selv lidt bedre at kende, og er blevet bedre til ganske enkelt at købe bøgerne, i erkendelse af at min hjerne åbenbart ikke er med på det, ellers ret smarte låne-koncept. Tænk, jeg var så ganske sikker på at jeg var helt alene om den her slags dumhed. egentlig paradoksalt at jeg gang på gang forsøger at sælge låne-konceptet til min 2-årige uden at jeg selv formår at praktisere det, ak forkvaklede voksenhed. Hvor mange cm2 udgør 8-900 kr egentlig af en mac-pro, bare nysgerrig:-D

    SvarSlet
  2. undskyld, hvor mange cm2 udgør præcis 616 kr af en mac-pro -

    SvarSlet
  3. Escapisme - lige præcis!
    Og tak for at dele, at der om ikke andet findes et andet menneske, der hylder det socialt fremragende i bibliotekstanken og slet ikke selv kan finde ud af konceptet i praksis.

    Nu vi er ved bekendelserne, så var jeg helt sikkert også skolebibliotekarernes store udfordring som lærer:
    Når jeg selv er SÅ dårlig til afleveringsfrister, hvordan mon det så spænder af, når jeg 1) glemmer at notere, hvilke elever der får hvilke bøger med hvilke numre og 2) ikke skælder helt nok ud (set med bib-briller) over, at ungerne jo heller ikke kan huske, hverken bognummer eller bog?
    Hermed en officiel undskyldning til Skæring Skoles tålmodige og overbærende bib-team!

    Og 616,- puha, det er ALT for mange cm2 af en macbook pro, men jeg skal nu nok få den alligevel - på et tidspunkt :-)

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!