Sider

lørdag den 28. november 2009

Sidste fri-weekend, sådan på en måde

Det er det i dag - eller i denne weekend.
Altså ikke i hele livet; det håber jeg da i hvert fald ikke!
Det føles bare lidt sådan ...

Faktum er, at jeg nok engang må skære ind til benet og øge produktionstimerne, hvis jeg skal gøre mig nogen som helst forhåbning om at aflevere noget som helst bare halv-præsentabelt og fuld-fagligt i starten af januar. Og det skal jeg - eller rettere: Det vil jeg.

Så jeg har lovet husbonden, at vi holder fri sammen i denne weekend, eller næsten fri i hvert fald, for lige nu transskriberer jeg (i hvert fald på begge sider af dette indlæg), mens datter og far er i centeret og købe:
  • batterioplader. Vi kom nemlig til at tænke på det paradoksale i, at vi køber øko og sparepærer, men fordi vi ikke kan finde vores lader, så bruger vi batterier, som om vi havde aktier hos Phillips og alle de andre. Det gode vil så herefter desuden være, at der kommer batterier i kameraet løbende, og dermed måske også billeder her :-)
  • ler, gran og gear til årets juledekorationsræs, som jeg/vi ellers ikke er så meget til, men som jeg har lært a) ser sødt ud på billeder, når en 2½-årig kreerer det (og sådanne billeder skal man åbenbart have i fotoalbummet), b) skal være en del af morgen-familie-hyggen, når der er børn i familien og c) måske faktisk kunne være både knaldhyggeligt og afstressende at sidde med.
  • legetøj til Karla. Vi kom til at kigge på hendes legetøjssamling den anden dag, og selvom den allerede nu virker ufattelig omfangsrig og rodende, så er den altså måske nok mest til børn op til 1½-2 år og dermed overhovedet ikke sjov. Så nu er der købt fe-plastic-støvle-dukkehus, lego-sørøver-sæt og gø-og-gå hund, og de er af sted på endnu en brug-penge-ekspedition.
Og når de har brugt alle pengene, og Karla har sovet til middag, så kører vi i sommerhus ud til mormor - jubiii!
Og så står den altså på at kaste sten i vandet, drikke rismælkskakao (hurra for, at man kan lave hæderlig kakao uden sukker), hygge i den fede sandkasse, sove på kryds og tværs, læse, hygge, spille spil, lege, gå tur, gå på alle legepladserne og se sidste afsnit af Forbrydelsen i morgen aften - og jeg har tænkt mig at nyde hver en nanometer af det hele :-)

GO' weekend - og gem en plads til mig i weekendhygge-sofaen fra januar, for så kommer jeg altså stærkt tilbage!

2 kommentarer:

  1. Nu er det ved enden af din sidste friweekend inden de næste mange weekender skal spenderes i det selvvalgte skrive"fængsel" -og gisp -Strange?!? Nå, jeg håber, eller rettere, regner fuldt og fast med at du har nydt som lovet, hver en nanometer af sommerhustiden.

    Jeg håber I fik givet juledeko'en en skalle, det kan faktisk være ok sjovt når nu de er blevet så store at de ikke bare vil, men også rent faktisk kan være med.
    Og så et hip hurra for genopladeren, jeg mener i disse klimatider -og hvis det så samtidig betyder billeder på bloggen er der jo god grund til en række af de særlige jubel-kolbøtter!

    Go' vind med produktionstimerne fra og med imorgen,wee, jeg håber det samtidig betyder frokost -måske endda op til flere gange om ugen?:-D

    SvarSlet
  2. Som du kan se, kom hr. Børnesår lige forbi og stjal af produktiviteten - øv bøv - men frokost, JO! Tak for en alt for lang, men helt uundværlig en af slagsen i fredags!

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!