Sider

tirsdag den 25. januar 2011

Jydeallergi

Yndlingsweekend!

Fredag:
Kursus og faglighed og uden børn. Med mig som underviseren. Til den her udsigt:

Jeg savner at undervise!
Og svigermorsushi om aftenen. Og X-factor og te. Og falden i søvn på sofa. Og kun lidt savlen.

Lørdag:
Brunch med hende den bedste veninde. Som jeg aldrig snakker i telefon med. Selvom hun bor i Jylland. Virkelig mærkeligt egentlig. Men på en måde ikke nødvendigt.
Møde verdens bedste pædagogmedhjælper. Som man sådan havde savnet. Og komme i tanke om, hvor frygteligt det var at flytte barnet fra Verdens Bedste Institution 1 til Verdens Ubedste Institution og først trække vejret dybt igen efter fem måneder og flytning til Verdens Bedste Institution 2. Og blive glad over at have mødt så mange fantastiske og kompetente voksne i så vigtige job!
Frokost med oldeforældrene med det hvide hår. Og blive glad over at have dem. Og komme til at savne dem, der døde sidste år. Og nyde at have så stor familie.
40 (!!) års fødselsdagsfest. Med dejlige mennesker, som man kunne sige 'alt for længe siden' til og mene det. Uden børn. Og køre ud på landet med månen som vejviser kl fire om morgenen og nyde at være fyldt af voksensamvær.

Søndag:
Tur i det nordjyske til venner med børn, skov, hus og have. Alt for længe siden. Og kun lidt misundelighed over al pladsen.
Spise hos sød svigerinde. Og heldigvis nå at se ham den lækre nevø i et kort glimt. Og glæde sig vildt til den store familieferie i april.

Pakket weekend? Dejlig weekend? Gode mennesker? Ja, ja, ja!

Om jeg gør det igen? Nej!
Jeg er færdig med det Jylland der. Og jyder.

Det er anden gang i år, jeg er sammen med jyder. Og anden gang, at jeg dagen efter vågner op med Roskildesyge. Hvad f... sker der?
Synes sgu da ikke, at alle i Jylland render rundt og brækker sig og skider umotiveret. Hele tiden.
Jeg må ha' udviklet allergi.

Så hvis du bor i Jylland, og jeg ikke lige tager telefonen eller svarer på din mail, så ved du hvorfor!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!