Sider

torsdag den 20. januar 2011

Gi' nu én, hva'?

Kender du typen, der på ét toiletbesøg får så mange ideer, at de kommer ud med funklende øjne og allerede har glemt de to første af ideerne, mens de vaskede hænder?
Men at det egentlig ikke gør noget, for de finder bare på nogle nye?
Typen, der begejstres vildt og blodigt over deres ideer og er helt sikker på, at denne idé vil forandre deres liv, indtil næste dag, hvor de har glemt ideen og fået ti, der er bedre?
Den slags mennesker, der faktisk er nødt til at lægge lidt bånd på deres ideer for at kunne have fx et arbejdsliv?

Så er det helt sikkert ikke mig, du kender!
Til gengæld kunne det ret så sagtens være Anders!

Men nu arbejder han jo på sin store idé (og kun lidt på de tusind andre), og det er mig, der på et eller andet tidspunkt nok får brug for en idé. Måske endda to.
Sådan til, hvad jeg fx kunne lave, når der står cand.pæd.pæd.psyk på et visitkort, jeg måske får lavet.

The funny part is:
Jeg får ingen ideer. Og jeg går ellers på toilettet og vasker hænder. Men no ideas. Jeg ved godt, at man kan træne sig til det og alt muligt.
Men jeg orker lissom ikke helt i træningslejr, mens jeg ammer med den ene hånd, passer på ikke at spilde kaffe med den anden og læser specialeting med det ene øje, mens jeg selvfølgelig har fuldt koncentreret øjenkontakt med barn med det andet.

Så i går, da stuen dampede af gode ideer, fordi der var nok en idémager på besøg, og ideer kun var til for at agere skitser for andre ideer, fik jeg næsten selv denne  lille bitte en af slagsen (stående applaus, thx!):

Alle jer, der har idéhjerner og allerede har taget de mange af dem, I selv kunne bruge, kunne I ikke være søde at tænke på mig, næste gang I går på toa?
Eller måske mest lige efter, under håndvasken, så I kan huske ideerne?

Så ku' I jo måske lige få en lillebitte idé til, hvad jeg fx ku' lave?
(Og jeg stiller ikke engang krav om, at det skal være pissenemt, billigt, give kassen og alt muligt. Kun lidt. Og måske endda lidt fagligt relevant?)

Hvis I bare får en anden fed idé om noget med toiletrullemekanismer, så ku' I jo også bare skrive den. Så idéfattige som mig kan ønske endnu mere, at vi ku' få bare en halvlam af slagsen ...

1 kommentar:

  1. Hej du
    Ikke lige det du bad om, men har inviteret dig til blogleg, håber du kan tilgive mig?
    :o)

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!