Sider

tirsdag den 1. februar 2011

Hvor er jeg?

Jeg scorer faktisk højest på rumlig intelligens. I de der 'hvilken slags tænkemenneske er du monstro'-test.

Og nej, jeg spilder selvfølgelig (!) ikke min kostbare specialetid med at tage test. Der ammer jeg bare. Og er for træt til at tænke. Og laver kaffe, som jeg glemmer at drikke.
Jeg kan bare huske resultatet fra tidligere.

Det betyder noget med fornemmelser for kortlæsning og den slags. Og i al beskedenhed: Jeg er en fantastisk co-driver! I hvert fald når sammenligningsgrundlaget er hr. Rosenlund. Det er vi ret enige om.
Og jeg er også begyndt at huske rigtigt i forhold til, om Århus mon ligger i Øst- eller Vestjylland.

Men som en lille læserservice kan jeg så konkludere for jer, at rumlig intelligens INTET - som helst - har at gøre med stedsans. Altså ikke den allermindste lillebitte nanosmule.

Jeg har et uendeligt antal gange hamret storsvedende rundt i Carina'en og hvislet "pispispispisfucklort" i det indre København. Når jeg skulle være kørt uden om Rådhuspladsen. Eller hvislet "pikansjosrøvsnaps", når jeg var havnet tæt ved Holbæk og skulle til Fyn. Sgu'da svært at finde ud af det motorvej der!
Og jo, jeg kender godt Krak. Og DeGuleSider. Og jeg takker for den mulighed, der hedder 'enkleste rute'. Og jeg printer. Og memoriserer. Og kører. Forkert. Forkertforkert.

Og så tænker jeg, at nu kan det fandme være nok! Nu! Nu vil jeg have den gps, så jeg slipper for altid at komme for sent, storhørmende af panik-trafik-sved. (For sent skal jeg nok komme stadigvæk - undskyld - men i det mindste kunne nogen jo slippe for sveden).
Og så undersøger jeg alt muligt. Og synes, at det er pissedyrt. Og at det altså heller ikke kan passe. At jeg ikke kan finde vej.
Og så køber jeg ikke nogen. For Anders har jo en gps på sin mobil.

Note to self: SIN mobil. Dvs. ikke min. Dvs. sjældent med i bilen, når jeg laver bliv væk-stunts. Dvs. ikke så fantastisk brugbar.

I weekenden slog jeg vist alle tidligere rekorder. Havde skrevet ruteplan af. Lillemiv var affodret og skiftet til 1,5 times kørsel. Totalt tjekket.

Nå, ja, lidt forsinket. Men det var faktisk ikke min skyld. Det var Karlas flækkede læbes. Bare for at sige, at universet simpelthen ikke lader mig komme af sted til tiden.

Nåmen jeg kom frem 3 (!!) timer senere. Dobbelt up på tidsforbrug - tjek!

Til gengæld havde jeg været lige forbi nærmest.
Og havde da ringet og spurgt efter vej.
Og sagt meget mere end pispispis-remsen.
Og Lillemiv var begyndt at synes, at hun måske nok havde fået set Nordsjælland lige lidt mere end tilpas meget.
Og jeg prøvede at installere gps på mobilos, mens jeg ammede i en buslomme.
Og fik fundet dankort og betalt for et års adgang. Vist nok til kort over bl.a. Rumænien, kunne jeg pludselig huske, at der havde stået. Og jeg ved trods alt godt, at det ikke ligger i Nordsjælland.
Og jublet over Google maps, fordi de var villige til at hjælpe med vejen.
Og svinet Google maps afsindigt til igen, fordi de lige glemte at informere om, at der var mange Frederiksborgvej 25, og at de nu venligt hjaælp mig til en helt forkert en af slagsen.
Og været ved bare at køre hjem igen af ren og skær pinlighed.

Så nu! NU køber jeg den gps. Seriøst!
Nogen, der kender en god og SU-venlig én?

Og JA. Jeg kørte også forkert på vej tilbage. Men jeg er rumlig intelligent!

7 kommentarer:

  1. Hej.
    Har fornyligt fundet din blog og syns den er super, et lille grin elelr to er altid godt:) Og det med at finde vej er hellere ikke min stærkeste side - og hvem ved i øvrigt hvor Herning ligger!? Men ja jeg er ret så glad for garmin og de har dem ofter til onkring 6-700 kr. i føtex lidt afhængig af om du kun vil have dk. kort norden eller europa. Men den her vil i hverfald hjælpe dig på de hjemeligebredegrader :) http://www.thansen.dk/product.asp?c=4840743959&n=2032923618&pn=-1098159187
    Held og lykke med at finde vej :) i.

    SvarSlet
  2. Gps er ikke altid løsningen, i weekenden var jeg i Hornslet (20 min. uden for Århus) og jeg havde tastet den rigtige adresse ind på gps´en, men når jeg nu (konsekvent) vælger at dreje til venstre når gps´en siger højre og omvendt, har jeg bare en hysterisk stemme i bilen der siger "beregner ny rute, vend om - beregner ny rute, vend om - beregner ny rute, vend om" drøn irriterende at høre på, og det bringer mig ikke til Hornslet på 20 min. :-( Knus Brit

    SvarSlet
  3. Du må måske hellere tage den der gps med hele Europa for hvis du kommer til at køre ud af landet er det bedst at den kan finde hjem igen.....

    SvarSlet
  4. Sjovt du lige skriver sådan et indlæg... Handy-Jan og jeg har lige kastet håndklædet i ringen efter flere års skælden-ud-og-svinen-hinanden til hver eneste gang turen gik lidt længere væk end den lokale Fakta... Garmin hedder løsningen, og den var på tilbud i El-giganten... Total overskuelig, nem og blondine-venlig... Ren idyl og skilsmisse afblæst ;o)

    SvarSlet
  5. Jeg har også en billig Garmin, og hvor er jeg glad for den.
    Jeg er simpelthen bare så dårlig til at finde vej, men med min Garmin kommer jeg som regel frem i første forsøg ... jeg skændes lidt med damen der sidder inde i apparatet, men hun sgu også lidt emsig nogen gange.
    KH Jytte

    SvarSlet
  6. @ Anonym: Ih, tak for ros - blev endelig hængende. Jeg tror, jeg ved, at Herning ligger i Jylland mod Vest (havde først skrevet Øst - men det er vist til højre på kortet, ikke?). På den anden side: Hvem har brug for at vide det - jeg vil hellere vide, hvor Barcelona ligger :-) Og tak for link, det ser fornuftigt ud - og T.Hansen og mig er totalt på bølgelængde!

    @ Brit: Altså, flyver du til Hornslet eller hvad? Hvis man kører det, man må (indsæt ti pudse-glorie-smileys og hellig hosten), tager det da snarere en halv time. Hvorfor kører du i øvrigt modsat af, hvad gps'en siger ;-)

    @ Kirsten: Du har fuldstændig ret! Tænk, hvis jeg nu kom til at køre til Rumænien efter mobil-gps'en, som ikke virker ... Så gad jeg godt kunne komme retur!

    @ Majseritaz: Fedest, at der også følger idyl med Garmin - så bliver den sådan en!! Kan den også skifte bleer?

    SvarSlet
  7. @ Jytte: Jamen se nu! I burde få procenter hos Garmin. Og ja - jeg har godt hørt emsig-stemmen - måske skulle jeg spørge, om de fås med Thomas Winding?

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!