Sider

fredag den 19. marts 2010

Jeg er dødsens

... alt muligt! Men mest er jeg vist dødsens:


1) på røven! - dels fordi jeg ikke når at aflevere det der (tænkte jeg faktisk 'skide'?) speciale inden 7  uger før min termin, så jeg kan slippe for karens og SU og hundrede millioner stempler og underskrifter og ryge direkte på barselsdagpenge, og dels fordi jeg lige for tiden tilsyneladende tror, at a) jeg har en sugardaddy (og det har jeg så certainly not!) eller b) jeg tjener faktisk som en kandidat ansat fuld tid i det private, i min ublu shoppen af snart sagt hvad som helst.

2) heldig! - fordi jeg har en datter, der plukker erantis og vintergæk og viser, at foråret faktisk er der, selvom det endnu er lidt gråt i det, og fordi jeg har en mand, der faktisk mener (eller er en ret så habil skuespiller?), at det er ok-charmerende at være gravid (om han er helt så tiltrukket af dødssøvnen på sofaen - endnu ikke klarlagt). Og så fordi, Nemesis måske er ved at flytte ... I hope!

Og ... så er jeg altså sådan helt oprigtigt og gennemtrængende: Dødsens træt!
Hele tiden!
Og jeg får faktisk lyst til at skrive en storm af hadebreve til alle de der graviditetsbogsskribenter, der med titler som læge og jordemoder autoritetsfuldt fortæller, hvordan kvalme og træthed forsvinder som dug for solen efter uge 12.
Jeg bliver så træt af den slags tåbeligheder, at jeg faktisk ikke orker at læse videre om, at jeg helt sikkert nu også kun har taget 475 g på, som i øvrigt sidder nydeligt midt på maven, at jeg lige nu vil blushe på den helt fantastiske og strålende måde, som kun gravide kan, og jeg vil få overskud og energi tilbage til at dyrke motion og sex 30 min om dagen (eller hvordan det nu lige er).

Ej, må jeg be' om en morfar, en sofa og en plade Marabou, tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!