Sider

fredag den 12. marts 2010

Kender du en sprænggod kran-bog?

Jeg tror nok, at vi har et sådan relativt begavet barn (modsat naturligvis alle andre forældre, der jo til enhver tid vil stå frem og sige, at de har relativt underfrankerede børn!?).

I nat vågnede hun fx og græd, fordi hun rigtig gerne ville lege med perler - jeg mener, hvem kender ikke den fornemmelse?
I vuggeren har de også fortalt, at hun af og til, når de leger den der 'vi-løber-helt-tovligt-og-crazy-frem-og-tilbage-i-lokalet-tusind-gange-i-træk'-leg, kan finde på at stoppe op og spørge de andre børn: "Øh, hvorfor løber I?"
Og så er hun begyndt at lure, at der faktisk er mulighed for lige præcis dét svar om en Pingo-drikkedunk eller en Peter Pedal film, hun helst vil ha', hvis hun spørger os begge hver for sig, eller hvis hun spørger midt i noget andet.

I går blev det nu alligevel klart for mig, at hun måske nok er nogenlunde snedig på visse områder, men at vi vist skal stramme seriøst op på andre.

Vi tog scooteren i vuggeren - den er vi ret enige om, hvad er for én, det er sådan én her:
Vi er dog ikke altid helt enige om, om det virkelig kan tage et kvarter at køre mindre end 200 m!

Og herhjemme har hun sådan én her, og det er en "gul 'kræs'slåmaskine ligesom morfar" (der naturligvis ikke er en græsslåmaskine, selvom det ellers kunne give nogle muntre familiesammenkomster):

Derfor var jeg også ret sikker på, hvad hun ville sige, da vi gik forbi byggerodet, og der holdt en stor lastbil med sådan en her:
Det, hun sagde, var:
"SE mor - en kæmpe stor k..., øh ... - kræsslåmaskine!"

What? Bevares, hverken faren eller jeg er måske nok de mest maskininteresserede, men alligevel!

Så altså:
Er der nogen, der kender nogle rigtig gode billedbøger, så barnet ikke pludselig siger havetraktor, når nogen viser os deres spritnye bil?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!