Sider

søndag den 15. maj 2011

Hvad man kan lære på en søndag


Jeg er lige trådt ind ad døren. 
Med smokey eyes og cykelhjelmehår. Og et smil, der nok først går af i morgen.
Eventuelt ved fire-tiden, hvis det bliver en af de nætter - det er alligevel begrænset, hvor meget smil man kan spare op.


Nåmen jeg er glad!


Det er forår.
Jeg har cyklet på min egen cykel. (Læs: Jeg har cyklet på cykel uden barnesæde. Uden pusletaske på slæb. Uden stress for at nå at hente.)
Jeg har haft mig-tid. Ikke mor-tid. Ikke kæreste-tid. 

Lea-tid!


Og lært at lave smokey eyes. Sammen med veninder. Og bobler. 
Og set mig selv i et spejl og tænkt, at de rynker der sgu'da er en del af mig. Selvom det unægteligt er lidt nemmere at lægge makeup, når hele øjenlåget ikke krøller, fordi huden er blevet ... lidt træt.
Og sludret og diskuteret og ikke kunnet finde ud af, hvilken slags cafémad jeg skulle have. 


Og det var kun ét glas bobler.


Men det virker stærkt stimulerende - og vanedannende - det der solotid.


Hvordan Anders jonglerede de to børn, Zoo-udflugten, putningen og pandekagerne med is, han havde lovet?


Det ved jeg ikke.


Der står tallerkener med isrester på i køkkenet. 
Og sko og jakker sådan lidt rundt omkring i lejligheden.
Og inde i dobbeltsengen ligger tre mennesker og sover. Klokken halv ti.



Man skulle da være et skarn, hvis man ikke lige smed benene op, nød sin solo-søndagsaften og tjekkede, om der var en pandekage tilbage!

3 kommentarer:

  1. Solotid er SÅ vigtig. Jeg er i totalt underskud af det lige for tiden. Jeg kan se helt frem til bare en tur i netto alene :-) Sikke en luksusaften du har haft. Sov godt :-)
    Kh V

    SvarSlet
  2. Skidt pyt med hvordan han klarede den. Han klarede den! Resten kommer med øvelsen ;)
    Dejligt med lidt solo-tid. Det er der brug for ind imellem.

    SvarSlet
  3. tillykke, det er da lige til at få overskud af - bare at læse om det! (Lige om lidt går jeg igang med bagkataloget om dig for et års tid siden, det regner jeg med jeg kan identificere mig lidt mere med..)

    Og så synes jeg der skal en billedguide på til det der med de smokey eyes, jeg kan nemlig ikke finde ud af det.

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!