Sider

torsdag den 16. december 2010

Lillehviden

Jeg har hverken været på jordomrejse eller noget.

Til gengæld har jeg stampet, trampet og hoppet i gulvet. Af raseri. Og svovlet pikansjoslorterøvkasket (mens jeg selvfølgelig smilede til Minimiv, så hun kunne tro, at jeg sagde 'gy-gy-gaaa').

Jeg har også prøvet at huske, hvor mange gange jeg har sagt 'back up' til elever i tidens løb.
Hvor mange gange jeg har fnyst over folk, der bare 'mistede' ting, fordi de ikke lavede sikkerhedskopier.
Hvor mange gange jeg har lovet mig selv ikke at købe ting over nettet, men i fysiske butikker.
(Og ja, det er nemlig noget forskelligt!)

Nåmen, jeg er nået frem til, at det må være ca. 2.003.187 gange + det løse.
And Nemesis is still watching ...

For så var det jo egentlig bare et kladdedokument. Det kunne jeg jo gemme på usb senere. Og så skulle jeg jo lige amme. Og der var også lige de der interview, som skulle på usb. Nå, hvor var den nu henne, min stick? Ej, jeg kunne bare lige gøre det i ... nå, vågent barn ... usb ... lorteble ... huske at sende til sig selv ... amme ... gad vide, hvor den stick dog var ... ej, nye facebook-billeder, hvor sjovt ... babysvømning ... nå, jeg skriver det på min to-do ... amme ... hvor er den to-do? Nå, det var nok ikke vigtigt!

Note to self: JO! Det! Var! Meget!

For nu er Lillehviden død. Helt i sort.

Og ja, gu' havde den da et navn.
Og ja, selvfølgelig har jeg gemt kvitteringen.
Og ja, den var 1½ år gammel.
Og ja, firmaet er krakket.
Så nej, jeg kan ikke få en ny gratis.
Og nej, der er ikke andet at gøre for at få nogle penge ud af den.
Og ja, jeg har snakket med Forbrugerstyrelsen.
Og nej, SU-styrelsen giver ikke bærbare i julegaver.
Og ja, jeg er et tudefjæs med en del færre dokumenter og en del flere bekymringer, der nu må blogge fra verdens ældste gået-i-stykker-hakkebræt, som fungerer hver 82. gang, man tænder for den ...

Og JA, Nemesis - jeg skal for-fucking-helvede nok lade være med at spille it-know-it-all-smart og fnyse 'back up' til nogen som helst. Ever. Got it!

6 kommentarer:

  1. Oh shit, du trænger da vidst til en ordenlig kram. Vores den mindste hedder Lille-put. Den gik også i koma, men en god it-haj-ven tryllede lidt. Måske kender du også sådan en?

    SvarSlet
  2. Hvor bor du? I nærheden af Ølstykke? Hvi ja, kender jeg en it-mand af de bedste, der en sucker for folk der navngiver deres computere. Let me know :-)

    SvarSlet
  3. Altså min baby lyserøde MSI satan af en computere lavede samme trick!! Så sad man lige med et styks halv opgave, og vidste ikke hvor i verden den var blevet af. Og butikken den var købt i var krakket. Dog ikke firmaet, men der er jo kun 1 års garanti fra selve firmaet, så Jules her var seriøst ved at tude og ja, havde meget ondt af mig selv, og nej su styrelsen uddeler ikke computere (pisos) meeennnn så havde min far en herre klog ven, som bare lige skildte den ad og så at harddisken havde rykket sig, og bum bum intet var slettet!!!! Så se at få den skilt ad!!!

    SvarSlet
  4. Åh av... Been there... De andre har ret... Skynd dig at få den indlagt... Krydser fingre og håber det bedste... :-/

    SvarSlet
  5. Sikke noget lort......Min gik i coma for to en halv uge siden men har været så heldig at have investeret i en ekstra garanti - nu venter vi bare på at garantien bliver registreret.....Og da det går over Indien (og hvorfor gør det så lige det hvar'?) er der åbenbart lang vej. Dog er der ved at være lys i tunnelen og den kommer nok på hospitalet i morgen. Men man er jo halvt lammet uden sådan en lille hvid ven!

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres søde kommentarer. Lillehviden ryger på hospitalet i dag, og så håber jeg dælme, at det bliver både tæt på gratis og på en re-starter, så den spinder hurtigt :-)

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!