Sider

onsdag den 23. juni 2010

Fan-fucking-tastic!

I går kom jeg hjem!
Det gør jeg jo i grunden sådan ca. dagligt (også selvom der er dage, hvor jeg egentlig hellere ville finde et hotel, lave en bækkenbunds-virkelighedsflugt og bare sove dødssøvn), så det helt store sidespring om det mirakuløse i, at jeg faktisk så ofte når helt op til anden sal med en gangart og en puls, der i den grad er 'Livet er fedt'-værdig, skal jeg nok prøve at lade ligge.

I går kom jeg nemlig hjem på en helt ny måde.

Til et rent hjem!
Altså ikke sådan et Anders-Lea-rent hjem, hvor en eller anden har sjasket en nusset karklud over spisebordet, så der kun ligger madrester på stolene og under det, og hvor den noget for billige Føtex-staubsauger har været for doven til at rykke vasketøjsbøtterne ud, så nullermandskolonien stadig blomstrer, bare lidt i det skjulte, og hvor man må ærgre sig over at have købt et sort fjernsyn, der altid er en autentisk støvet grå.
Nej, et R-E-N-T hjem, sgu'!

Vi elsker selvfølgelig hinanden hjemme hos os - men nu elsker vi i særdeleshed Gitte C, som hun havde skrevet på kvitteringen på verdens reneste spisebord. Uden krummer nedenunder.


Hvad VI så lavede i går eftermiddag?

Ja, vi grinede af, så rene vindueskarme kan være, vi tabte mad på gulvet og spiste det alligevel, vi gik på bare tæer uden jævnligt at børste gamle indtørrede masser af fødderne, vi undrede os over, at man faktisk slet ikke kunne se på køkkenvæggen, hvilke slags smoothies vi har fået de sidste tre måneder, og vi fik tid til at hakke lidt på hinanden over, at nogen nok lige skulle tage og passe på, at de ikke sjaskede latte ud over hele køkkenet eller maste glimmermodellervoks ned i gulvsprækkerne.

Selvfølgelig har vi overhovedet ikke råd til at have rengøringshjælp. Slet ikke.

Til gengæld kan jeg hverken støvsuge, tørre noget som helst af eller vaske gulv.
Jeg gider i øvrigt overhovedet heller ikke. Gemalen ditto. Og Karla har ikke lært det (endnu).
Så vi har det kun hver fjortende dag.

Hvis jeg vinder i Lotto, skal vi sgu' ha' det hver uge (det passer nok også meget godt med resterne fra en milliongevinst, når al gæld er indfriet ...)


Det mest fantastiske er næsten - udover, at vi slet ikke troede, at der kunne blive så rent - at vi faktisk ikke har svinet det hele til endnu, og nu har der allerede været rent i 21 timer.

1 kommentar:

  1. Åhhhh ja - den slags service giver overskud (altså med undtagelse af på bankbogen)!

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!