Sider

fredag den 29. oktober 2010

Better and better??

Ting, man (som i 'jeg') bliver bedre til under anden barsel:

- at smile, mens man tænker 'Luk dog røven', når nogen spørger, om babyen er sulten, selvom den lige har spist
- at spise vildt meget chokolade uden vildt dårlig samvittighed (helt sikkert en glidebane, som jeg forholder mig til, enten når vi får batterier i badevægten, eller når jeg må træne igen)
- at lægge papirer som fx fødselsforløbet væk, så man ikke behøver at forholde sig til, at folk med unødigt lange næser forholder sig lige lovlig intimt til ens understel
- at multitaske i endnu højere grad:
eksempel 1: amme, sms'e, sætte kold kaffe i mikroovn og spise chokolade
eksempel 2: amme, rode fantastisk husbond i håret, ae storesøster, spørge til hverdagen uden for barselsklokke, smile træt og drikke kaffe på under 30 grader
- at få fantastisk mand til at skifte lorteble og tøj på baby kl. 02.38
- at sove dødssøvn, når fantastisk mand sover tættest på suttegumlende knirkebaby (og overhøre, når fantastisk mand klynker lidt over afbrudt søvn)
- at smile og opmuntre fantastisk mand, der får nok af på én gang knaldhysterisk og ulykkeligt overtræt barn, som man rummer, krammer og opmuntrer, når der gjalder 'mammiiiiiiiiiii' i hele opgangen, mens man kan høre baby klynke efter amning - mest fordi man er alt for træt til at argumentere for noget som helst om opdragelse, sand i støvler eller mæthed!
- at være helt utroligt på røven, men fortrænge det på en virkelig voksen måde

Ting, man troede, man (jeg) ville blive bedre til under anden barsel:

- at spise mindre chokolade (mindre i det hele taget?)
- at sove afbrudt og alligevel blive klar til verden i 'dullet op'-tilstand inden kl. 8.30
- at lave overskuds-krea-ting med barn hver dag efter hentning - måske til dels fordi barn faktisk hellere vil rulle ned ad bakke på vej hjem i ca. 30 min. (eller bare skal flippe løs i en fyrre minutters tid)?
- at tage et stort glas saft inden ammesceance påbegyndes
- at acceptere, at et anseeligt antal kropsdele skal samles op min. 30 cm længere nede eller ude end før-graviditet
- at skylle be-skedet karrygult tøj op med det samme (hvordan er det nu lige, man får det lort af??)
- at synge lange sange for baby, hvis hoved og øjne ruller lidt ubestemmeligt rundt i verden
- at tude mindre over dårlige Holywood-produktioner (jeg har dog held med at sove igennem store dele af dem, hvilket selvfølgelig mindsker snotpapirs-brugen væsentligt)
- at lave færre planer (så der nu kun står babybio, træning, speciale, fed skønlitteratur, babysvømning og rytmik, tidlig hentning af stort barn, mødregruppe1, mødregruppe2, alt andet socialt liv, masser af kærestetid, vasketøj og lækker hjemmelavet mad på programmet ...)

1 kommentar:

  1. Amen!!

    Havde også regnet med at være mere selvsikker og overskudsagtig når nogen synes min baby er for stor, for lille, for varmt påklædt, for let påklædt og have en smart replik på læberne og bare lissom hvile i mig selv...

    SvarSlet

Orv, hvor bli'r jeg glad, hvis du lægger en kommentar!